PRODUKTY JANPOL PRODUKTY SZPITALNE

Baza wiedzy


Artykuły

Aromamarketing. Zapachy, które wprawią gościa w dobry nastrój


Aromamarketing to koncepcja marketingu sensorycznego polegająca na aromatyzowaniu pomieszczeń firmy. Właściciele hotelu zazwyczaj skupiają się na oddziaływaniu na zmysł wzroku gości poprzez piękną aranżację wnętrz. Jednak warto wiedzieć, że to informacje o zapachu są przechowywane w pamięci długotrwałej i mają silny związek z pamięcią emocjonalną .

 
Zapachy jako nośnik wspomnień
 
Wielu z nas pamięta z dzieciństwa woń szarlotki pieczonej przez babcię czy zapach lasu, do którego chodziliśmy na spacery. Kiedy przywołujemy to wspomnienie, w naszej głowie pojawia się obraz konkretnych miejsc oraz przeżyć. Ta sama zasada ma zastosowanie w marketingu. Dlatego warto dołożyć starań, aby hotel kojarzył się gościom z miejscem, w którym mieli okazję delektować się przyjemnym zapachem. 

 
Wybór w zależności od celu
 
Kluczem do sukcesu jest wiedza, jakie działanie mają poszczególne aromaty i odpowiednie ich wykorzystanie. Warto dokonywać selekcji w zależności od tego, jaki chcemy osiągnąć efekt. Dobry sen może zapewnić kompozycja olejków z melisy, lawendy, pomarańczy i paczuli. Mają one właściwości uspokajające i poprawiają nastrój . Działanie pobudzające zapewni na przykład olejek cytrynowy.
 
Podejmując decyzję o aromatyzacji pomieszczeń, trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników. Ważny jest nie tylko rodzaj zapachu, ale również intensywność oraz czas aromatyzacji. Nawet najpiękniejszy zapach zmęczy gościa, jeżeli będzie dozowany zbyt mocno i długo.
 
Zapach może być znakiem rozpoznawczym hotelu, tak samo jak logo czy hasło reklamowe. Aromat w recepcji i pokojach nie tylko tworzy przyjemną atmosferę, ale także buduje wizerunek marki.
 
 
 
Fabryka Materacy JANPOL - Skontaktuj się z nami